20 Ağustos 2009 Perşembe

ANA

Tatilde okduğum bir diğer kitap ise Pearl Buck'un Ana adlı kitabı. Çok sevdiğim arkadaşım olan Bak Ben Ne Okudum'un tavsiyesi üzerine elime aldım. Uzun zaman piyasada bu kitabı aradım ama en sonunda dedemin kütüphanesinde buldum ve o kadar sevindim ki anlatamam. Hemde 1962 baskısı, Nihal Yeğinobalı çevirisi ile. Bu romanı da bana göre oldukça uzun bir zaman diliminde okudum. Çin'in bir köyünde yaşamakta olan bir ananın fedakarlığını, yaşamını, sevincini ve düş kırıklarını dile getiren bir roman. Ana, küçücük köy evinde kocası, 3 çocuğu ve kayınvalidesi ile birlikte yaşamını sürdürmektedir. Ana ve kocası tarla işleri ile ilgilenirken evdeki yaşlı nine ise çocuklara gözkulak olmaktadır. Bir gün kocası bu yaşamdan sıkılır ve evi terk edip kasabaya doğru yol alır. Ana kocasının yolunu gözlerken oğlanlar büyür, tarla işlerine bile yardım eder hala gelirler. Küçük kızın ise bir rahatsızlığı vardır, gözleri ağbilerine göre daha az görmektedir. Ana kızının gözlerini tedavi ettirmeye karar verdiğinde ise artık çok geç kaldığını öğrenir ve çok üzülür. Gün gelir koca nine hayata gözlerini kapatır, gün gelir oğlanlardan biri evlenir, diğer oğlan ise kasabaya yasadışı işlerle uğraşmaya gider. Günler böyle geçer. Roman çok sade bir dille yazılmış. Bu sade dil tabi ki de kitabı sürükleyici kılıyor. Karakterlerin ismi veirlmeden roman bitiyor. Tek karakter Ana. Edebi değeri ise yok denecek kadar az. Gerçi bir zamanlar bu roman ödüle layık görülmüş. Kitabı okurken sanıyorsunuz ki, olay bir Çin köyünde değil de sanki Anadolunun bir köyünde yaşanmakta. Ana evrenselliğini koruyarak, evine ve çocuklarına karşı davranışıyla her yerde aynı duygular hissediliyor.

Kitap Adı: Ana
Yazarı : Pearl Buck
Çeviren: Nihal Yeğinobalı
Yayınevi: Altın Kitaplar-1962
Sayfa Sayısı: 242.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder