12 Ağustos 2009 Çarşamba

Belge Zulmüne Son

OYP ile öğrenci alan liselerde diploma dışında hiçbir belge istenmeyecek. Ortaöğretim Yerleştirme Puanı (OYP) sonuçlarına göre öğrenci alan fen, Anadolu ve sosyal bilimler liseleri ile bazı meslek liselerine kayıtlar sırasında bundan sonra diploma, tasdikname veya denklik belgesi dışında hiçbir belge istenmeyecek. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu imzasıyla yayımlanan genelgeye göre, OYP ile öğrenci alan okullara kayıt sırasında artık ilköğretim okulu müdürlüklerince verilen "yerleştirme sonuç belgesi" istenmeyecek. Bundan önceki düzenlemede, kayıt sırasında öğrencilerin, ilköğretim okulu müdürlüklerince verilen yerleştirme sonuç belgesini ibraz etmeleri isteniyor, aksi halde kayıt yapılmayacağı belirtiliyordu. Çubukçu, genelgede, sınav sonuç veya yerleştirme belgelerinin e-Okul sisteminde yer aldığına işaret ederek, şunları kaydetti: "Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Sistemi kapsamında öğrenci kaydı yapılan okullarımıza, kayıt işlemlerinde diploma, tasdikname veya denklik belgesi dışında fotoğraf, pul, zarf vb. evrak istenmeyeceği gibi e-Okul sisteminden alınabilecek hiçbir belgenin ayrıca çıktısı ve okul müdürlüklerine onaylatılması talep edilmeyecektir. Gerekli hallerde kayıt işlemini yapan okul yöneticileri ihtiyaç duyulan belgeleri doğrudan sistemden kendileri alacaklardır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder