7 Ağustos 2009 Cuma

İHL Yönetmeliğinde Değişiklik

Milli Eğitim Bakanlığı 1972 tarihli İmam Hatip Liseleri Yönetmeliği'nde değişiklik yaptı.

YÖK'ün İHL'ler için farklı katsayı uygulamasını kaldırmasının ardından, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 1972 tarihli İmam Hatip Liseleri Yönetmeliği'nde yaptığı değişiklikler kafa karıştırdı. Vatan gazetesinde yer alan habere göre değişiklikle, yönetmeliğin İHL'lerin eğitim ve öğretim esaslarını düzenleyen maddesinde yer alan “Okul, öğrencilerini hem mesleğe hem de kendi alanlarında yüksek öğrenime hazırlar” ifadesi değiştirilerek, İHL'ler “Milli Eğitim Bakanlığı'nca açılan ortaöğretim sistemi içinde hem mesleğe hem yükseköğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan” okullar olarak tanımlandı. Değişiklik İHL'lerin özellikle din adamı yetiştirmek için kurulduğu vurgusundan vazgeçilmesi ve İHL'lerin imam da yetiştirebilen düz liseler haline getirilmesi olarak yorumlandı. VATAN'ın yönetmelik değişikliğiyle ilgili sorularını yanıtlayan Bakanlık bürokratları değişikliğin sadece İHL yönetmeliğini, 1973'ten bu yana yürürlükte olan Milli Eğitim Temel Kanunu'na uydurmaktan ibaret olduğunu söyledi. 31 Temmuz 2009'-da Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmelikte 1972 tarihli yönetmeliğin yürürlükten kaldırıldığının vurgulanmasının kafaları karıştırdığını belirten yetkililer, şu görüşleri dile getirdiler: 'Temel kanunda var' “1972 tarihli yönetmelikte, bu okulların öğrencilerini 'Hem mesleğe hem de kendi alanlarında yüksek öğrenime hazırlayacakları' ifadesi yer almaktaydı. Ancak 1973'te kabul edilen Milli Eğitim Temel Kanunu ile İHL'ler, 'Hem mesleğe hem yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumları' olarak tanımlandı. Buna rağmen yönetmelikteki 'kendi alanlarında yüksek öğrenime hazırlar' şeklindeki sınırlayıcı ifade korundu. Aslında 1973'te Milli Eğitim Temel Kanunu'nun yürürlüğe girince yönetmelikte değişiklik yapılması gerekirdi. Ama her zaman İHL'lerle ilgili düzenlemeler tartışma konusu yapıldığı için, yönetmeliğin yasaya uygun hale getirilmesi bu tarihe kadar gerçekleştirilmedi. Sonuç itibariyle 31 Temmuz 2009 tarihli yeni yönetmelik ile yapılan, 1973'ten bu yana bir anlamda Milli Eğitim Temel Kanunu'na bir anlamda aykırı olan yönetmelik hükmünü, kanuna uygun hale getirmektir. ”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder