3 Şubat 2009 Salı

ÇOCUKLUĞUMUN AK SAÇLARI

Çok sevdiğim canım arkadaşım Fatoş’un tavsiye ettiği bir kitaptı bu. Hemen al oku dedi. Öyle de yaptım. 2 saatte okuduğum muhteşem bir kitap. Her annenin, babanın okuması gereken harika roman tadında bir derleme. Küçük bir çocuğun gözünden yaşadığı tüm olayları anlatması kendi diliyle. Ama o kadar güzel, o kadar etkili anlatmış ki, gözlerimdeki yaşlara engel olamadım çoğu yerde. Okurken çocukluğumu hatırladım, neler yaptığımı, neler hissettiğimi annemin babamın davranışları, sözleri karşısında. Sonra oğluma karşı yaptığım hataları gördüm, eksiklerimi hissettim, nerede yanlış yaptığımı tespit etmeye çalıştım. Bolca düşünme ve değerlendirme fırsatı verdi bu muhteşem eser bana. Bence eşi benzeri olmayan, tek bir kitap bu. Okuduğum çocuk gelişim kitaplardan en mükemmeli olan bu kitabı kesinlikle herkese tavsiye ediyorum. Burdan canım arkadaşım Fatoş’a bir kez daha teşekkürler.

Kitabın Arkasındaki Not:

'bir çocuğu anlamak için pedagoji ilmi hatmetmek gerekmez, çocuklar anlatır, gerçek yüzlerinde ayakkabı kutusundan bozma maskeler taşımaz çocuklar.'birinci sınıftaki ilk örtmenimi düşündüm- yanlış oldu örtmenim dediğim için elime cetvelle vuruşunu, yaptığı yanlış toplamaları, sol elle yazmama kızmasını, derste bir taraftan örgü örüp bir taraftan sorduğu sorulan, ondan kurtulup fitnat örtmenimin sınıfına geçişimi... fitnat örtmenimi.anladıklarım söylediklerinden farklıydı.anladıklarım söylediklerinden farklıydı.anladıklarım söylediklerinden farklıydı.'çocuklar büyüklerin belki de ölmeden bir süre önce anlayabildikleri doğruları bozulmamış bütünlüklerinin bilinçsiz gücüyle bilirler, çocuk eğitimle, çabayla, vs. ile ulaşılan 'olağanüstü' sonuçların doğal sahibidir, her çocuk henüz parçalanmamış, bilgiyle donatılmamış, yaratıcı bir dahidir.'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder