16 Şubat 2009 Pazartesi

Yaya Kaldırımında Yürüyorum

Merhaba benim adım Yeliz. Geçenlerde annemle yaşadığım bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum. Geçtiğimiz hafta sonu annemle büyük babamı ziyaret etmek üzre evden çıktık. Ben annemin elinden tutmuş, kaldırımın taşıt trafiğine uzak tarafından yürüyordum. Çünkü bunun benim güvenliğim için doğru bir davranış olduğunu biliyordum. Biz kaldırımda ilerlerken taşıt yolundan da pek çok taşıt geçiyordu. O an, yayaların yürümesi için ayrı bir yol bulunmasının ne kadar önemli olduğunu düşündüm. O kadar taşıtın arasında yayalar nasıl yürüyecekti ki ve bu ne kadar tehlikeliydi!
Bir an öğretmenimizin söylediği cümleler geldi kulağıma... "Çocuklar! Yayaların yürümesi için taşıt yollarının kenarlarına yollar yapılmıştır. Bunlara yaya kaldırımı denir ve burada sadece yayalar yürüyebilir."
Otobüs durağına yaklaştığımızda karşı kaldırımda yürüyen birkaç çocuğun gülüşerek ve birbirleriyle itişerek yürüdüklerini gördüm. Biraz ileride bulunan çukuru fark edemedikleri belliydi. Biz ise annemle onları nasıl uyaracağımızı düşünürken içlerinden birinin arkadaşlarını uyardığını fark ettik. Çocuk, arkadaşlarına ilerideki çukuru gösteriyordu. Diğer çocuklar arkadaşlarının uyarısını dikkate almış olmalılardı ki artık daha dikkatli yürümeye başlamışlardı. Çukurun yanından geçtikten sonra bile dikkatli yürümeye devam ediyorlardı.Belli ki gösterdikleri davranışın tehlikesini anlamışlardı. Biz de annemle birbirimize gülümseyerek kötü bir olay yaşanmamasına sevinmiştik. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder