4 Haziran 2009 Perşembe

VAKIF KURULURKEN

Nedendir bilmiyorum ama kendimi bildim bile bilimkurgu-fantastik türü kitaplara hep mesafeli durmuşumdur. Kitap raflarında her karşılaştığımda kafamı çevirirdim. Sonra bir gün sevgili blog arkadaşım Zero ile kitaplar hakkında yazışırken konu bilimkurgu kitaplarına geldi. Bana tavsiyelerde bulundu, senin gibi bir kitap kurdu ve anne olan bir kişi mutlaka Asimov okumalı diye de not düşmüştü. Merak içinde kaldım. Ben sana kefilim mutlaka oku dedi. Merakımdan aldım ve Asimov’un Vakıf Serisinin ilk kitabı olan “Vakıf Kurulurken”i okumaya başladım. Ve blog arkadaşım Zero'ya çok hak verdim. Ben neden bu kadar geç kalmışım bunları okumak için dedim kendi kendime. Yazarın hayaline, yaratıcılığına hayran kaldım. Sadece bu değil, dili ve anlatımı da muhteşem. Bugüne kadar hiç bilimkurgu okumayan ben, kitabı ne zaman elime aldım, ne zaman başladım da ne zaman bitti hiç hatırlamıyorum bile. Sırada diğer kitapları var. Bir de Ursula dedikleri yazar. Çok etkileyici ve sürükleyici olan bu kitabı herkese tavsiye ediyorum.
Kitabın Arkasındaki Not:
'Vakıf Kurulurken'in ilk sayfalarından itibaren, yerleşilmiş on milyonlarca gezegeni kapsayan Galaktik İmparatorluk'un tembellik ve boşvermişlik nedenlerden ötürü birden fazla imparatorluğu batırmış bir ırkın evlatları bir örgütle insanlığın bilgi birikimini korumaya ve böylece çökmekte olan bu basit temel üzerine dev bir bina inşa eder. Ama temelde üç-beş çürük tuğla da yok değildir...
Kitabın Adı: Vakıf Kurulurken
Yazarı: Isaac Asimov
Çeviren: Sönmez Güven – Ali Kaftan
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 654

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder