3 Ekim 2005 Pazartesi

Öğretme Etkinlikleri

Yandaki şekil bir akarsuyun çığırları ve erezyon olayını anlatıyor. İyide burada ne işi var diyeceksiniz. Var, var hemde çok işi var. Aslında bu bir transparency film ya da folyo. Daha doğrusu benim yıllardır memlekette aradığım pek tabii ki bulamadığım bir ders aracı. Son bir ümitle dün kendisini güzelim ülkemizde aradım. Yok. Nihayet Hollanda merkezli bir sitede buldum. Resmin üzerindeki copyright işaretinden de anlaşılacağı üzere www.ttevisual.com bu folyo işini tahminimden öteye götürmüş hatta abartmış. Açıklamaları nedense hep sonraya bırakıyorum. Transparency film dediğimin aslı asetat ya da aydınger. Hani şu tepegöz denilen alete yerleştirip, duvara yansıttığımız. Transparecy filmin derslerde kullanımı büyük bir kolaylık. Saatler boyu çizmeye çalışacağınız şekil bir çırpıda karşınızda. Çizmeye çalışacağınız diyorum büyük bir ihtimal ortaya çıkacak şekil bir şeye benzemeyecektir. Asetat üzerinde amatörce hazırladığım şekillerle cebelleştiğim günler çok olmuştur. Folyonun öğrenme veya öğretme etkinliklerindeki olabilecek katkısını, varın siz tahmin edin. Bu arada küçük bir sorunum var. Ben bu folyoları yurt dışından nasıl edineceğim? hangi parayla nasıl getirteceğim? Yok yok en iyisi yine kendi folyomu kendim yapmalıyım ama ne olursa olsun bu kez daha profosyonelce. Bir çizim programı olacaktı bununla ilgili, evvela onu bulmalıyım. Sonra bir de iyi bi yazıcı. Zor iş benimkisi zor. Ne gerek var anlat gitsin diyebilsem keşke. Yok illa birşeyler bulup buluşturacağım. İş başa düştü yine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder