18 Ekim 2005 Salı

Harita Bilgisi

Torpido gözünde bir harita var. Bilmem hangi gazetenin verdiği karayolları haritası. Yıllardır durur orada kullanılacağı günü bekleyerek. Hiç ihtiyacım olmadığını itiraf etmeliyim. Olamazda. Bu durum yolları mükemmel bildiğimden değil. Sıkıştığım yerde hiç aklıma gelmezde ondan. Peki ben ne yaparım. Sorarım yahu sorarım. Memleket insanı yardımsever. Öyle bir anlatır ki arazideki keçi yollarını dahi bulursunuz. Keçi yolları diyorum, arada sırada yapılan tarifler sizi keçi yollarına düşürür. Siz iyisimi bir yerden başlayıp şu harita okumayı öğrenin. Bak pişman olmayacaksınız bunu garanti ederim.
Şu İzohips Haritaları yok mu? Ben asıl onlara vurgunum keşke diyorum başka harita yapım tekniği geliştirmeselermiş. Eğrileri izleyerek araziyi hayal etmesi ne de güzel olur. Bakın şu aşağıda GB yönünde bir vadi var. Bakarken dalıp gittiğim oluyor. Kendime geldiğimde derenin kenarında kaçırdığım balığa yanıyor oluyorum. Gölün kenarındaki taraçaya bakın, akşam üstü oturup güneşin batışını izlemek insanı nasıl mutlu eder anlatamam. Haritaya bakmanızı tavsiye ederim ancak.
Hem bu güzelim haritadan ne de güzel profil çıkar şimdi. Daha haritadaki yere gitmeden profil çıkarıp nasıl bir yere gideceğiniz hakkında fikir sahibi olursunuz.
Gelişmiş ülkelerin coğrafya eğitiminde, harita okuma bahsi önemli bir mevzu olarak ele alınmış. Coğrafya öğreniminin daha başında, harita kullanımı konularına ağırlık veriliyor. Eğitim stratejisi de bu yönde düzenleniyor. Dikkat ettiniz mi bilmem. Ülkemize gelen turist denen adamlar yanlarında sürekli haritalarla dolaşır, dururlar. Bir kere de şuraya nasıl gidilir diye sorduklarını hatırlamam. Artık haritalar o kadar ayrıntılı ve kullanımı kolay yapılıyor ki gerek kalmadığı kesin. Bugünlerde internet insanlarının çok iyi bildiği google earth programı ise varılan son noktanın önemini göstermesi bakımından oldukça önemli bir yere sahip.
Okulda yaptığımız harita çalışmalarından bahsetmem gerek. İnanın, sayın talebelerimin yaptığı ilk çalışmaları görmüş olsaydınız, bir daha Türkiye haritasına bakmak içinizden gelmezdi. Ne haritalar öyle aman yarabbi. Tam 3 haftamı aldı fakat nihayet elle tutulur bir şeyler ortaya çıkmaya başladı. Batlamyus'un Lambert'in kemikleri sızlayacaktı vallahi. Eskizleri çabucak kalorifer dairesine gönderdim tabii. Olur ya bir gören olur. "vay ben sizin coğrafya öğretmeninizin kariyerine.." der. Neme lazım.
Sonuç olarak; harita iyi bir şeydir efendim. Gözünüzü seveyim burumburuşuk edip katlamayın. Torpido gözlerinde yıpratmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder