30 Eylül 2005 Cuma

Laboratuar

Laboratuar kurmak deliliğine girişen ilk coğrafyacı ben olmalıyım. Her zaman imrenirdim şu fencilere. Beyaz önlüklerini giyerler, bir dolu alet edevatın arasında başlarlar uygulamalı ders anlatmaya. Bense geçerken kapı arasından içeriye kondurmadan bakardım. Müfredat değişti ayağına laboratuar kurma isteğiyle idareye başvurdum. İsteğim garip gelse de kabul ettiler. İyi de dediler ne yapacaksın orada. Ohooo dedim, hayal etmenin sınırı yok ki. Sahi ben ne yapacağım o bomboş oda da. Evvela bir tepegöz buldum, sehpası, perdesi. Alet kurmayı sevmem ama iş başa düştü bir kere. Kurdum. Şimdi camlara perde lazım, korniş takmak falan. Büyükçe bir masa bulup üzerinde kabartma harita yapacak ortamı hazırlamalıyım. Kabartma haritası laboratuarın temeli olacak. Sonra panolar oluşturmalı. Panonun birine bitki koleksiyonu oluşturmalı. Duvarın birine dev Türkiye haritası, üzerinde tarım ürünlerini yetiştiği yerlere göre göstermeli. Ay ve güneş tutulması modelleri. Bir köşede çeşitli kayaçlardan oluşan galeri. Meteoroloji ekipmanları. Coğrafya dergileri, çeşitli afiş ve resimler. İlk anda aklıma gelen bunlar. Süreç içerisinde birkaç araç daha eklersem oldu bu iş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder