15 Ocak 2006 Pazar

Babil Kulesi

Brugel'in resmi. Babylon. insanoğlunun tasarlamadaki en son sınırı babylon mudur yoksa onun resmini yapan ressamın inanılmaz resmi midir? Burgel'in ki söylenceden yola çıkıp yaplmış bir resim veya Babil kulesi söylencelerde yaşayan devasa bir yapıt. Hangisinin sınırı daha muhteşemdir ayrım yapmak güç. Resmi inceledikçe irkiliyor insan, ayrıntılardaki mükemmelik, renk kullanımı, zihinde bıraktığı gizem. bir an kendimi kaybedip elle dokunabileceğimi sandım.
bir süre babil kulesi hakkında araştırmalar. hakkında bu kadar şeyin yazılı olması şaşırtmadı. insanoğlu'nu en görkemli yapıtı bu. başı bulutlara değen hatta rivayete göre gökyüzüne asılı bir merdiven.
Reprodüksiyon olayını bilirsiniz. Ünlü bir ressamın resmi alınır. Çok iyi makinelerle fotokopi edilir. güzel bir çerçeve ile de bezenirse evinizin duvarında çok iyi bir sanat eseriniz olur. Evin duvarlarının boş olduğunu farkedince kendimi bu resimlerin olduğu bir yerde buldum (sanırım praktikerdi). birazcık satış görevlilerini uğraştırdıktan sonra babil kulesinin resmine ulaştım. Her ne olduysa o anda oldu. kendimden ummadığım bu gelişme bu resmi ben yapabilr miyim acabaydı. bir sürü resim malzemesi aldığımda iş işten geçmişti. akşam kendimi boş tuvalin karşısında buldum. eskizler yapmam gerekiyormuş. yaptım. kopya çekmek iyi bir öğrenme biçimi midir? bunu özellikle şu aşamada tartışmak hiç işime gelmiyor. başlangıçta tuvale neredeyse bütün çizgileriyle aktardım. Herşey hazırdı şimdi. boyamaya başlayabilirdim.
iki gündür tuval üzerinde kopya edilmiş çizgileriyle başıboş duruyor. elbeteki yapacağım işin zorluğu beni ürkütüyor. hiç bir zaman bir brugel olamayacağım bir gerçek, en azından olmak için hiç acı çekmedim. dahası hayatımda hiç bir zaman resimle uğraşmadım hatta yapmadım dersem eksik olmaz.
siz isterseniz buna kendini avutmak deyin ya da sanatsal bir yırtınma. fırçayı, spatulayı bir kenara bırakıp babil kulesi hakkında okuma yapmaya başladım. Artık her öğrendiğim bilgiyle zihnimde yeni bir babil kulesi oluşuyor. tevrattaki babili okudukça karanlık bir mabede dönüşen yapıt. sözümona gizemcileri okudukça şekilden şekile girmeye başladı. buna birde kendimi kattığımda artık brugelden çok daha öte bir yerdeyim.
belki de bir süre sonra resmini yapabilirim. bakalım benim babilim nasıl bir yer olacak. neye benzeyecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder