10 Kasım 2005 Perşembe

Öğretmen Olmasaydınız...

Öğretmen olmasaydınız ne olurdunuz? Sevgili sorumuz bu. Aslında bu soru boş dersimin olduğu bir saatte farklı bir şekilde ortaya çıkmıştı. Öğretmen odasında oturduğum bir sıra yanımdakine durduk yere "sence ben öğretmen olmasam ne olurdum" dediğimi hatırlıyorum. Sonrası ilginçti aldığım cevaplar bir o kadar korkunç ve düşündürücü. İlk sorduğum kişi turizm rehberi olabileceğimi söyleyince iş zıvanadan çıktı. İkinci sorduğum kamyoncu diyince koptum. Neler demedilerki; terzi, bankacı, manav, mahalle bakkalı, ilaç mümessili, işportacı, değirmenci, baca silici, spiker, pazarcı. Bunlardan bazıları hoşuma gitti, bazılarıysa neden böyle düşünüyor detirten cinsentendi. Bana ne dedim, sen kaşındın. En son pederi aradım "yahu" dedim "ben öğretmen olmasaydım ne olurdum" Cevap tahmin ettiğim üzereydi: "Başka hiç bir halt olamazdın" Bugünden kelli bir karar almama neden oldu bu diyalog. Maazallah meslekten falan olursak, ortada kalacağız. İyisi memur mamur işe gitmek . Başlangıçta bir eğlenceyle başlayan "sence ne olurdum" oyunu, tarafımdan büyük bir yetenekle kendine işkence etme olayına dönüştü ya ona yanıyorum. Eeee bu kadar yeter ama dedim. Nerede bizim şu çuvalduz. Hele etrafımızdakilere de batırak. Biraz can yakak. Herkese soruyorum şimdi.. Öğretmen olmasaydınız ne olurdunuz? Siz söyleyemezseniz ben söyleyim Bence..........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder