19 Kasım 2005 Cumartesi

Coğrafya Kitap

Ne zaman bir şeyleri merak etsem gidip membasından öğreniyorum. Elbette ki membasını bulabilirsem. Bu yıl öyle bir başladık ki yeni eğitim öğretim yılına Allah kayıra Mevla ayıra. Daha yılın başında bir kitap sorunuyla boğuştuk ki hala çözebilmiş değiliz. Öğrenci kısmı bu, sorusuna tam yanıt veremediyseniz vay halinize. Artık yıl boyu sorar… sorar… sorar. Tahmin edeceğiniz üzere hangi kitap sorusunu sormaya başladılar. İnanın şu kitap, bu kitap diyemedim. Hatta şu anda bile diyemiyorum. Çünkü ortada bir kitap yok. Hafta sonu bütün enerjimi bu işe verdim desem yalan olmaz. Piyasadaki bütün kitapçılarla irtibata geçtim. Hazırlıklarınız ne âlemde? Yeni müfredata göre bir kitap hazırladınız mı? Birçok yayınevi ders kitabı komisyonun yapacağı çalışmayı beklediğini söyledi. İnşallah dediler bir daha ki seneye. Tam ümidimi kesmişken aldığım bir duyumla zambak yayınlarının yolunu tuttum. Beklentilerimi karşıladım mı? Büyük bir oranda.. İlk önce yardımcı ders kitabı da olsa Coğrafya Kitabını buldum. Sonra Yeni sisteme göre ÖSS konu anlatımlı kitabına. Kitapların arasında boğuşurken. Birden bir dergi dikkatimi çekti. Zirve Öğretmen Dergisi. Hani şu ilköğretimde kullanılanlara benziyor dersem eksik olmaz. Oldukça hoş bir tasarımı var. Konular derli toplu. Oldukça ayrıntılı çizimler, renklendirilmiş şekiller. Eğer elinizde bulunursa ders planının yerini alacak mütevazilikte. Reklâma giriyor ama ne yapalım. Haberdar etme görevimi yerine getiriyorum.
Gelelim şu memba meselesine. Bu noktadan sonra durur muyum artık. Bu dergileri, kitapları kimler hazırlıyor deyip yerlerinde ziyaret ettim. İkramda kusur etmediler hani. İlgili ve güler yüzlü karşılamaları övgüyle söz edilmeli. Sorduğum sorularla biraz sıktım hatta işlerinden alıkoydum ama ne edeyim. Gelmiş bulundum bir kere. Bundan sonraki çalışmalarını yakından takip edeceğim artık.
Sonuç olarak aradıklarımı büyük ölçüde buldum. Belki sizinde işinize yarar. Bir deneyiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder