15 Kasım 2005 Salı

Geo

Bir kaç kez Almanya basımıyla karşılaşmıştım. İnternetten takip etmişliğimde vardır. Ne zaman bir yayın grubunun aklına gelecekte, türkçe ya da Türkiye formatıyla çıkacak diye merak ederdim. Nihayet medyada bir grubun aklına gelmiş. İyiki de gelmiş. Gecikmenin nedeni hakkında yorum yapmak gerekirse; bu tür dergilerin pazarının gelişmesi beklenmiş olmalı. Ciddi bir kitlenin oluştuğunu görünce de piyasadalar. Eylül ayı gezi ve doğa dergilerinin satış oranlarına bakacak olursak; NATIONAL GEOGRAPHIC 22.355 VOYAGER 3.215 ATLAS 17.282. Yaklaşık 45.000 kişilik bir okur kitlesi var. Geo bu grafikte nasıl bir yer alacak merak ediyorum. Bir de geo grubu aynı anda 6 ülkede birden dergi çıkarma işine girişti. Bunu belirtmeden geçemeyeceğim.
Geo dergisinin içeriğinin, benzeri olduğu dergilerden farklı mıdır? Asıl sorun bu. İlk sayısına bakıldığında gezi ve doğa konularının yanında, popüler bilim çalışmalarına eğilimli olduğu görülüyor. Hatta kapak resminde bu özellik vurgulanmaya çalışılmış. Hayvanlar ve insanları adlı kısım bu imajı destekler görünüşte. Açıkçası biraz daha coğrafi bir dergi olmasını bekliyordum. Hele birde bilim danışma kurulunda İstanbul üniversitesi coğrafya bölümü hocalarından Ahmet Ertek'in ismini görünce, umutlarım daha bir artmıştı. Sayın hocamızın katkılarının olacağına inancımı koruyorum. Aziz Nesin deyişiyle; bir derginin ne olduğunu, nasıl olduğunu anlamak için, mutlaka ikinci sayısına bakmak gerek. Aralık sayısını bekleyeceğiz artık. Ne diyelim hoşgeldiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder