27 Aralık 2005 Salı

Zil ve Teneffüs Dergisi

Zil çaldı, teneffüs başladı! Bir grup eğitimci, pedagog, sosyoloğun çıkardığı aylık eleştirel pedagojik dergi Zil ve Teneffüs, yayın hayatına başladı. İlk sayısında yeni eğitim müfredatının dosya konusu olarak incelendiği dergi, “Eleştirel Pedagoji”, eğitim bilimleri alanlarına ilişkin bilgilendirme yazılarının olduğu “Çocukça Eğitim”, “Dosya”, “Eğitimde Yeni Perspektifler” ve eğitim haberlerinin yer aldığı “Eğitim-Öğretim Dünyası” başlıklı 5 bölümden oluşuyor.
Zil ve Teneffüs’ün Genel Yayın Yönetmenliğini Sosyolog Kemal İnal üstleniyor. İnal, “Zillere yüklenen bunca anlam, okulların çocuklar için bir keyif mekanı olmaktan çıktığını göstermiyor mu? Keyifli eğitim için ne yapmalı? Bu sorunun yanıtını bulmak için sizlerin ürünlerine ihtiyacımız var” diyor.
"Zil" ve "teneffüs" meselesinden şöyle söz edilmiş: "'Zilin çalması', öğrenci çocuk-ergen için özgürlük, serbest hareket etmek, kantinde atıştırmak, arkadaşlarıyla lak lak etmek, karşı cinsi süzmek, tuvalet ihtiyacını karşılayıp rahatlamak, çıkıp hava almak, soluklanmak, koşup oynamak, gökyüzüne bakmak, güneşlenmek ve belki de sıkıcı dersten kurtulmak demektir. Zil, muhalif bir aydın, öğretmen ya da öğrenci ve veli için, devleti, klasik koşullanmayı, baskıyı, fabrika düdüğünü, saati, kapatmayı, otoriteyi, formalliği, askeri düzeni, öğretmenin mutlak otoritesini temsil ediyor, desek yanılmış olur muyuz?"
Derginin ilk sayısında Şair A. Galip, Eğitim Sen Genel Başkanı Alaaddin Dinçer ve Fikret Başkaya ‘nın yazılarına yer verilmmiş. İlk dosya konusunda ise yeni müfredatın ayrıntılarına ve felsefesine dair araştırma ve yorum yazıları yer alıyor.
Dergiye zilveteneffus@yahoo.com elektronik posta adreslerinden ulaşılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder