10 Eylül 2008 Çarşamba

Öğretmenlik Dediğin


"İşin bu mudur senin baştan beri?" diye sordu
"Ne midir?"
"Adam öldürmek midir?"
"Baştan beri değil. Uzun bir süre adam öldürdüm, ama hep değil."
"Daha önce ne iş yapardın?"
"Öğretmendim"
"Ne dedin?"
"Bir okulda öğretmendim. İlkokulda. Küçük çocuklara ders verirdim yani"
"Alay mı ediyorsun benimle?"
"Doğruyu söylüyorum, Kabrero"
"Öğretmenlik çok saygıdeğer bir meslek"
"Bende bir süre öyle sandım"
"Benim çok iyi bir öğretmenim vardı da"
"Kadın mıydı, erkek mi?"
"Kadın"
"Çocuklar erkek öğretmenleri daha çok sever çoğunluk"
"Bir kadındı"
"Genç miydi?"
"Ne gençti ne de yaşlı"
"Ne öğretirdi size?"
"Altıncı sınıfdaydık"
"Onu demiyorum; ne gibi beceriler, ne gibi düşünceler aşılamaya çalışırdı?"
"Unuttum şimdi"
"Galiba varlığıyla ilgili bir şey. Bir sürü kitap okumuştu sanıyorum; ama kitaptan öğretmedi bize, kitapları aktarnazdı. Varlığı önemliydi. Onun yanındayken iyi hissederdik kendimizi, önemli bulurduk"
"Bir beceri, bir düşünce anımsamak daha yerinde olurdu" dedi haydut."
"Belki de son öğretmenim olduğu için anıyorum onu. Babam ölmüştü. Bir daha okula gidemedim"

Bir süre sustular yine; Kabrero sordu: 
"Neden ayrıldın öğretmenlikten?"
"Öğretecek bir şey kalmamıştı ! "


Seni İçime Gömdüm - Adnrew Jolly
 Ayrıntı Yayınları
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder