27 Haziran 2005 Pazartesi

Kırlangıç


o sesi ilk duyduğumda çocuklar bir oyuncak bulmuşlar, benimle eğleşiyorlar herhal dedim kendi kendime. ertesi gün yine aynı saatte aynı içkin kuş seslerini duyunca balkona çıkmaya karar verdim. görünürde kuş muş yoktu. diğer günlerde bu ötme ve benim balkona çıkma olayım tekrarladı. bu sırada merağımda arttı. komşulara sordum öten bu kuşun adını bilmedikleri gibi, kuşun varlığından bihaberdiler. iki akşam önce, saat 8 sularında kuşu teşhis ettim. telefon tellerine dizilmişler çakırkeyf bir halde yoğun geçen günün bitişini selamlıyorlardı. sayıca oldukça kalabalıktılar. bugün dışarıda bir sürekavı başlattım ve dahi yuvalarını buldum. yaptıkları yuva muhteşem bir tasarımdı. yarım koni şeklindeki yuvalarında, yumurtaları olduğunu tahmin ediyorum çünkü nöbetleşe kalıyorlar. sonra webde kırlangıçlar hakkında bir araştırma yapayım dedim. her zaman olduğu gibi türkçe hiçbir kaynak bulamadım. swallow diye tarattığımda çok güzel kaynaklara ulaştım. bir çok kuş türünü tanımış oldum. korkarım belgesel çekme teşebbüsünde bulunacağım. "boğazın kuşları" adında. eyvah diyenleri duyar gibiyim. bu arada bizim akasya ağacındaki kırlangıçların, kargalarla rekabeti başladı. gündüzleri kargalar adım attırmıyorlar benimkilere. bakalım ne olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder