6 Temmuz 2005 Çarşamba

Yaz Okumaları

Kitap kış aylarında okunur diye yerleşmiş zihnime. öyle ya karlı, soğuk kış günlerinde, evde yapacak başka bir şey yoktur ve kalorifer peteğinin yanına munis bir kedi gibi sokulursunuz, bir başkasının değinimine koyulursunuz.
yaz aylarında biraz daha zor bu iş. bir kaç arkadaşı tatil çantalarının kıyısına, köşesine kitapları yerleştirken gördüm. Az uz da değil, aldılar mı 5-6 kitap birden alıyorlar canım koftilerim. Yahu ne okuyacaksın bakalım bir dedim. O andan itibaren başladı sıkıntım. Kofti kardeşimin çantasından ilk çıkardığım Elias Canetti'nin Körleşme romanı oldu. peh peh peh dedim. okkalı adammışsın. eee başka. Robert Pirzig'in Zen ve Motorsiklet bakım sanatı. Aşmış bizim oğlan aşmış. Şu alttaki nedir? Yalçın Küçük falan olmasın dedim. Üstüne basmışım. Tekelliyet. Bizim kofti tatile gitmiyor sanırsın edebiyat kampına katılıyor. O zaman anlıyorum işte bu adamın hala neden bir kız arkadaşının olmadığını. Her ne koftiyse biz mevzuuyu yitirmeyelim.
iki hafta önce tempo dergisi hayırlı bir iş yapmış sağolsun. yememişler, içmemişler, bizim için Roman'ın Yazı adı altında, kitaplar beğenmişler yayınevlerinden. inanmazsınız seçkilerini hoş buldum. Mehmet Barlas denen adamın kitabı hariç.
Elif Şafak Han'fendi ise antiromancılığa başlamış bu aralar neymiş, yazının düşmanı yazmış. Yazın kitap okunmazmış, okusak da anlamazmışız. Haklı mı yoksa. Bunu öğrenmenin yolu bizim koftiyi, tatilden dönüşte tekelliyetten sınav etmek.
Her eğitim öğretim yılı sonunda okulda edebiyatçıları takip ederim. Hangi kitapları salık vermişler diye. Edebiyat muallimlerimiz nedense Ahmed Hamdi Tanpınar'sız yapamazlar. Okulun son günleri fena halde gözlüklü bir öğrenci yanıma geldi. Hocam bana bir kitap tavsiye etsenize demez mi. Bre bre kitap otoritesi olmuşumda haberim yok. yaz dedim kağıda. Michael Ende - Momo , Hermann Hesse - Bozkırkurdu, Richard Bach - Martı. Nelerde bilirmişim ben. Rehberlikçi kaşının altından şöyle bir baktı.
Gelelim bu tatilde ne okuyacağım meselesine. Çoktan buldum bile. Sait Faik'in herhangi bir kitabı. Tavsiye haliyle benliğin tezahürüdür. Etmeyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder