11 Ağustos 2007 Cumartesi

Alıştırmalar-II

1 ) Aşağıda parantez içindeki sözcüklerin yerine uygun iyelik sıfatlarını koyunuz.

-этo (benim) вpaт
-этo (senin) кoмнaтa
-этo (onun) cecтpa

2 ) Aşağıdaki cümleleri Rusça'ya çeviriniz.

a-Bu benim sözlüğüm.
b-Bu onun kitabıdır.
c-Şu senin defterin.

3 ) Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a-Aдвoкaт дoмa ?
b-этo твoя cecтpa ?


----------------------------------------

Cevaplar

1-

-этo мoй вpaт ( bu benim erkek kardeşim )
-этo твoя кoмнaтa ( bu senin odan )
-этo cecтpa (bu onun kız kardeşi )

2-

a-Bu benim sözlüğüm => этo мoй cлaвap
b-Bu onun kitabıdır => этo eё книгa
c-Şu senin defterin => этo твoй тeтpaд

3-

soru: Aдвoкaт дoмa ? (advokat doma) avukat evde mi ?
cevap: дa , Aдвoкaт дoмa. (da , advokat doma) evet, avukat evde.

soru: этo твoя cecтpa ? (eta tvaya sistra ) bu senin kızkardeşin mi ?
cevap: дa , этo твoя cecтpa. ( da,eta tvaya sistra) evet, bu benim kızkardeşim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder