25 Temmuz 2006 Salı

Yolculuğa Çıkmak

Hiç bu kadar uzak kalmamıştım trenlerden, istasyonlardan, raylardan. Oysa ilk gençliğimin büyükçe bir bölümü raylar üzerinde geçti. Kompartmanlarda az mı uyudum anne kucağı zanneyleyip. Hiç bu kadar uzak kalmamıştım evet. Ben ki (sanki olağanüstü birinden bahsediyorum) içinde tren geçen ne olursa okumuş bir insan olarak 5 yıldır trenlere binmeyişime kahretsem yeridir. Neylersiniz; belirli bir yaş eğrisinden sonra daha bir yerleşik oluyor insanoğlu. Kendim hakkında nitelendirmelerde bulunmaktan hoşlanırım. Konformizme bulaşmışım yıllar geçtikçe. Tahmin edersiniz bir yerlere gitme isteği bile duymuyorum. Gezgin olarak yaşadığım uzunca yıllar düşünülürse, durumum oldukça ironik olsa gerek. Kimbilir belki de oldukça acıdır. Şu an umurumda bile değil. Bu ayrımlara kalkışacak olursam son treni de kaçıracağım, bozkıra doğru gitmek üzere olan...
Sahi bu Haydarpaşa'ya nasıl gidiliyordu. Sanırım Kadıköy'e inip sırtı çantalı birilerinin peşine takılırsam kolayca bulurum Haydarpaşa'yı. Mübalağa ediyorum bakmayın siz bana.

Haydarpaşa iyi bişeydir bakın. Fazla söze gerek yoktur. Biraz sessizliktir, birazda karşıt olsun diyedir; düdük sesi. En çokta boğazıma düğümlenen bişeyler. Nedendir düğümlenir boğazım Haydarpaşa'da. Sadece üzünçten değil, bunun bir anlamıda yok, olması da gerekmiyor gelin görün ki düğümlenir. Kimseyi kaybetmedim orada arkasından el sallayarak. Ne bileyim kimselere kavuşmadım, uzaklardan bir gelenim olmadı. Şimdi de öyle olacak biliyorum. Ayağımı basar basmaz düğümlenecek bişeyler. Bir an önce lokomotifin kalkması isteği duyacağım. Saati gelince kalkarlar hemen. Ancak bu zamanlama konusunu yol boyunca garanti edemem. Mutlaka gecikilir. Sanki gecikmelidir de. Öyle kurgulanmıştır sahne. Kurguya göre trenlere gönül bağıyla bağlı olmayanlar. Bu gergin bekleyişlerde belli eder kendini. Sevenlerse bilir, bi şekilde varılacaktır. Gerek yoktur oflamaya puflamaya.
Aynen şu anda ki bekleyişim gibi. Tevekkül içinde sabahın olmasını beklemeliyim.
Yola çıkmaya karar verdiğimde gece trenlerinin sonuncusu da kalkmıştı. Her ne olursa olsun bu durumumu belli etmemeliyim. Bir eski tren yolcusu olarak ben. Gençliğimi gücendirmemeliyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder