17 Mart 2005 Perşembe

Öğrenme Teorileri

Öğrenme teorilerinden hangisini kullanıyorsunuz? Yoksa şu şekilde mi sormalıydım; öğrenme teorilerini kullanabiliyor musunuz? Hangi şekilde gidiyorsunuz okula? Sınıfa girdiğiniz anda öncelikleriniz neler? İlk önce bakarım sınıfa, şöyle bir heyt çekerim. Bir süre beklerim yerlerine geçsinler. Sussunlar, dersin başladığının, sınıfta olduklarının farkına varsınlar. Acaba ya onlar ne şekilde geliyorlar, okula.
Kendimi tekrar motive etme isteğimi nedir? Elimdeki kaynakları şöyle bir taradım. Web de arandım, buldum, buluşturdum, karıştırdım. Edindiklerim, bana iyi bir öğretmen olmanın teorilerini anlatıyordu. Dersi nasıl anlatmamı, teneffüste nasıl davranmamı, etkili zaman kullanımını, sabırlı olmanın erdemlerini, hoşgörülü olmanın faziletlerini okudum… okudum… okudum. Motive etti mi bari? Doğrusu sizi yanıltmak isterdim.
Hiçbir şey yapamasam da biliyorum ki. Haftanın ilk günü geldiğinde, bütün yaşamımı itip bir kenara, çıkarıp boynumdaki tüm yaftaları; gireceğim okulun demir kapısından içeriye. Şimdilerde bu önemli bir iş, bir başarı sayılır. Sonra. Sonrası öğrenme teorilerinin de sırası gelir bir gün nasıl olsa.
Sormadan edemeyeceğim. Ya çocuklar, hangi duygularla girecek, demir kapıdan içeriye? Gelsinler yeter diyorum. Şimdilerde bu da bir iş, bir başarı sayılır ne de olsa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder