3 Şubat 2008 Pazar

Bütün Şiirleri (Orhan Veli Kanık) Lit

Orhan Veli Kanık Bütün Şiirleri (LİT)


Dün gece yine uyku tutmadı ben de uzun süredir elimde bulunan Orhan Veli şiirlerini, hem okudum hem de, bir taraftan, düzeltisini yaptım. Umarım gözümden kaçan bir şey olmamıştır. Bildiğiniz gibi Orhan Veli’nin kendine özgü bir dili var bu yüzden bazı sözcüklerin kullanımı günümüzdekinden farklı olabilir. Bu tür yazar seçimlerine dokunmadım doğal olarak… İyi okumalar…
Orhan Veli Kanık: Türk şiirinin “zincirkıran”ı, “kasket giydiren”i, “sivilleştiren”i, “açıkhavaozanı”…“Orhan Veli Kanık çok daha ileriye bir adım attı: Şiirin kendi öz bir dili, bir vezni olmadığı gibi kendine öz konuları da olmayacağını gösterdi, ahengin, musikinin de şiirden kaldırılabileceğini anlattı.”- Nurullah Ataç“Orhan Veli’nin kavgası, edebiyatımızın en büyük kavgasıdır, buna inanıyorum. Irmağın yatağını daha doğal bir vadiye indirdi. Şiire kasket giydirdi, sivilleştirdi onu. Bugünkü şiir verimleri onun da verimleridir biraz.”- Cemal Süreya“Her tümce bir yana, açık havanın ozanıdır Orhan Veli Kanık her anlamda. Caddeler genişledi, kitaplar inceldiyse Çalap’ın işi değildir bu. Geleceğe doğru süren bir şimdinin şiir etkisi! Yalnızca gam değişikliği de değil, hepten Atonal. Orhan Veli Kanık olayı da, olaylığını yitirmiştir artık. Şiiri ise kalmıştır görünüyor, geniş açıdan bir deyişle.”- Ece Ayhan-

GÜN OLUR
Gün olur, alır başımı giderim,
Denizden yeni çıkmış ağların kokusunda
Şu ada senin, bu ada benim,
Yelkovan kuşlarının peşi sıra

Dünyalar vardır, düşünemezsiniz;
Çiçekler gürültüyle açar;
Gürültüyle çıkar duman topraktan.

Hele martılar, hele martılar,
Her bir tüylerinde ayrı telâş!..

Gün olur, başıma kadar mavi;
Gün olur, başıma kadar güneş:
Gün olur, deli gibi…
(Aile, 1947, sayı 2)



İNDİR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder