18 Ocak 2007 Perşembe

Les Choristes

Dönem sonu geldi. Ne bende ne de çocuklarda öğrenme isteği kaldı. Bir an ince bitsin gözüyle bakılan yerdeyiz şimdilerde. Bunu kim öğrettiyse bize. Bu okulun geleneklerinde var sanırım. Son hafta ders yapılmıyor. Bu arada geleneklerin iyi birşey olmadığı yönünde kuşkularım artıyor. İyi halt ediyorum.
Durum bundan mütevellit olunca. Elden ne gelir? Çözüm arayışları içerisine girdim. rehberlik odasındaki projeksiyon ne güne duruyordu...

Zor olmadı seçmek filmi. Olsa olsa bu giderdi bir eğitim kurumunda. Zorlamalarla da olsa bir sınıfı salona tıkmayı başardık. Elbetteki sayın talebelerimizin hoşlarına gitmeyecek bir durumdu yaptığımız. Bir hayli karşı koyuşu, siz bana güvenin bir bildiğim olmasa size izlettirmem diyerek savuşturdum. İyi de etmişim doğrusu.

Çıkışta onların yüzünde, hüzünle mutluluğun karışarak ortaya çıkışını sessizce seyrettim. Pek bir keyif aldılar doğrusu. Bugün öğretmenlere bir suare yapacağız. Onları mutlu edebilersek gerisi kolay. Artık okulun tümüne izlettiririz filmi. Film mi bir şekilde bulun izleyin eğitimle uzaktan yakından alakanız varsa. Ki bu kaçınılmazdır. Mutlaka seyredin. Hatta edinin. Bir bildiğim varki tavsiye ediyoruz değil mi?

Son dönem fransız filmleri içerisinde yırtınmadan kotarılmış yegane filmdir kendileri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder