23 Aralık 2009 Çarşamba

Çocuk Üniversitesi 2010'da Hizmette...

İstanbul Üniversitesi Senatosu yaptığı toplantıda, "Yaşam Boyu Eğitim" kapsamında, "Çocuk Üniversitesi" kurma kararı aldı

İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr.Yunus Söylet, "yaşam boyu eğitim" ve "her yaşta eğitim" düşüncesiyle yola çıkılarak ortaya koydukları projelerini anlattı. Üniversitelerin toplumun tüm kesimleriyle iletişim kurması ve birlikte üretim yapması gerektiğini belirten Söylet, "Üniversiteler ülkelerin öncü kurumları olmak zorunda. Bu aşamada Çocuk Üniversitesi kurma kararı aldık. Çocuk Üniversitesi yoluyla değişik zekâ ve yaş gruplarına hitap etmek istiyoruz. Özellikle üstün zekâlı çocukların eğitimlerinde sıkıntılar var. Üniversitenin bilgi üretim kapasitesiyle bu çocukların kreatif (yaratıcı) özelliklerini bir araya getirmek istiyoruz. Çocukların eğitim gördükleri kurumlarla üniversitemizin bilgisini bir araya getirip, çocuklarımıza gerekli katkıyı sağlamayı amaçlıyoruz" diye konuştu. 2010 YILINDA BAŞLIYOR Üniversitenin içinde kurulacak "Çocuk Üniversitesi" hakkında bilgi veren üniversite yönetimi de, üniversitenin eğitime 2010 yılı haziran ayında başlayacağını açıkladı. Her ay 3 haftalık olmak üzere toplam 3 aylık (haziran, temmuz ve ağustos 2010) eğitimde öğretim üyeleri, doktora öğrencileri ve yüksek lisans öğrencileri görev alacak. Üniversite yetkililerinden alınan bilgiye göre, 20 kişilik sınıflarda eğitim alacak olan öğrencilere ilgi duydukları dersler verilecek. Bilimsel meraka sahip öğrenciler herhangi bir alanda, müfredat ötesi bilgi sahibi olmak istediklerinde, bu bilgiyi üniversitede çalışan ve alanlarının önde gelen bilim adamlarından kolaylıkla alabilecek. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin yararlanacakları 'Çocuk Üniversitesi'nde, öğrencilere ilgi duydukları bilimsel alanlarla ilgili, hâlihazırda gördükleri müfredatın ötesinde bilgiler verilecek. Böylece öğrencilerin gelecekte İstanbul Üniversitesi'ni tercih etmeleri sağlanacak. Öğrencilerin seçimi, okudukları okul ve üniversite işbirliğiyle gerçekleşecek. Küçük yaşlarda ilgi duyduğu alanla tanışan, o konuda bilgi sahibi olan öğrencilerin, "meslek tercihlerinde hata yapmalarının da önlenmiş olacağını" belirten üniversite yetkilileri, "Öğrenciler piyasayı tanıyacaklar. Pratik yapma, araştırma olanağına kavuşacaklar. Sıradışı bir yeteneğe sahip olan öğrenci daha rahat şekilde yönlendirilecek. Aileler çocukları hakkında bilgi sahibi olacaklar" diyerek, projenin yararının altını çizdiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder